Строителен терор и езикови символи на морето в България

>> петък, 29 май 2009 г.

И тази година морето е токсично

Какво може да превърне България в привлекателна туристическа дестинация? Сривът в туризма може болезнено да засегне българската икономика, която получаваше не лоши постъпления от там. Гледна точка на Бистра Узунова.

В края на май в България се сещат за морето. Всеки, който има да довършва някакъв строеж по своя риъл истейт, наема багери и бетоновози и ги праща да трещят и рушат. Така се доизгонват и последните германски туристи, пропуснали да се осведомят навреме за странностите на българското гостоприемство.

Онези, които се окажат корави и неалергични към строителен шум и инфраструктурен разгром, обикновено "окапват" на втората дисциплина от туристическите изпитания в България, наречена "оцеляване в условията на НЕП". Новоизлюпените български хотелиери и ресторантьори се сърдят на чужденците, че си купували закуски и напитки от супермаркета, вместо да консумират в заведенията и го отдават на това, че от Запада вече не идели милионери, като едно време, а бедняци.

Застрояването продължава въпреки отлива на туристиBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Застрояването продължава въпреки отлива на туристи

Строителен терор и езикови символи

Всъщност цените по морето са напълно произволни и без всякаква връзка с предлаганото качество и количество. За обслужване е трудно да се говори, защото то си остава непозната дума. Затова и чуждестранните туристи по морето намаляват от години, а оплакванията им пред големите туроператори от сорта на ТУИ, Некерман и сие не се променят и на йота.

С неотслабващо постоянство българските курорти отблъскват чуждестранните посетители с измислени такси по плажа, лоша инфраструктура, слаба хигиена в заведенията за хранене, липса на любезно обслужване и споменатия вече строителен терор. Към това се добави и бетонирането на плажната ивица, което на места е надминало всякакви разумни размери.

На фона на тези основни проблеми е просто наивно да се мисли, че само с реклама в чужбина България може да привлече нови туристи. Наскоро председателката на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова призова да се търсят "онези няколко картини, които биха направили България популярна и биха изградили имиджа й на добра туристическа дестинация".

Най-добре е тези картини да си ги търсят от българските пи-ар агенции, защото ако се допитат до чужденци, може вместо "Мадарският конник" или "Българската роза" отново напред да излезе един от най-лесно разпознаваемите езикови символи на българския манталитет - "ей сега". Не че е грешно да се дават пари за реклама в чужбина, но ако слабостите в България не се променят, идването на новите туристи ще им е за първо и последно.

Такъв ли ще остане образът на България навън?Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Такъв ли ще остане образът на България навън?

Турски клекала и обслужване "ей сега"

Признаци за някаква промяна засега поне не се забелязват. Съпротивата срещу въвеждането на стандарти и сертификати за качество на хотелите и ресторантите се натъкват на силна съпротива. Собственик и шеф на регионална хотелиерска и ресторантьорска асоциация в България без притеснение казва, че се отказал от въвеждането на допълнителните стандарти за качество, защото му били прекалено скъпи и все го проверявали.

Едва ли ще се сбъднат и бойките уверения на председателя на Комисията за защита на конкуренцията Дамян Лазаров, че всички туристически обекти без сертификат за категоризация ще бъдат затваряни. С други думи - и тази година морето както за чужденци, така и за българи ще си остане токсично. А не си ли оправим нещата в собствения двор, и милиони за реклама да се хвърлят, навън пак ще ни асоциират с "турските клекала" и с обслужването "ей сега".

Автор: Бистра Узунова/Редактор: Мария Илчева

Радио "Дойче веле"

Read more...

"Шок и ужас" в курорта Слънчев бряг

>> четвъртък, 28 май 2009 г.

В Слънчев бряг спането е без пари, но за храна дерат по 3 кожи

Чужденците на морето минаха на дюнери

Омлет за 9 лв. и пиле за трийсетачка гонят туристите от кръчмите

За гъби или до урните? Тази дилема винаги стои, когато наближат избори. Тази година обаче електоратът май ще бере гъби на плажа. Притиснати от световната финансова кризата, курорти обявиха екстра намаление - морето с майски цени и през юни е офертата, с която зарибяват за почивка. Със сигурност не нарочно, но това удря направо по евровота, насрочен за 7 юни. А вероятно ще открадне избиратели и от парламентарните избори на 5 юли. Дали обаче морето ще е "до колене" и с какви "народни" цени тръгна сезонът - "Стандарт" провери на място.


Тази гледка също не е чужда на претенциозния курорт
Ценова операция "Шок и ужас" тресе курорта Слънчев бряг. Малкото летовници, които в момента почиват тук, са в истерия от непосилните цени на кръчмите. Ресторантьорите изобщо не се вълнуват от световната криза и са надули цифрите в менютата на max. Всъщност в курорта цари пълна анархия що се отнася до ценовата политика. "Кой както свари" е девизът на търговците. Нощувките са почти без пари, но за сметка на това мръвката излиза суперсолено. Гневни туристи се заричат, че кракът им няма да стъпи повече в България. Против всякаква логика кръчмите в курорта дерат по девет кожи. Цените са като на френската Ривиера. Резултатът е, че всички заведения са празни. Бармани и сервитьори от сутрин до вечер люпят семки и решават кръстословици. Най-скандални са цените в центъра на Слънчев бряг по алеята от хотел "Кубан" до плажната ивица. 30 лева струва пиле на грил в едно от заведенията. Съседно пък афишира най-ниски цени, а продава омлет за 9 лева и пици за по 12 лв. Колкото по към плажа е разположена кръчмата, толкова по-скъпи стават гозбите. 15 лв. струва 200 г сафрид. 5 лева е порция цаца. Халба бира е с цена 4 лв., а английска закуска от бъркани яйца с бекон и варен боб е 13 лв. Чаша "еспресо" варира между 2 и 4 лева. Най-евтини в центъра на Слънчев бряг са хамбургерите и дюнерите - те се продават по 7 лв. Въпреки че потокът там не спира, рядко някой се престрашава да седне в кръчма. Ако все пак това се случи, клиентът скромно поръчва кафе или чай. Обичайна гледка в Слънчев бряг е чужденците да поръчват в ресторант сандвичи за по-евтино. Други пък предпочитат да си осигуряват обяда направо от супермаркета
Ей, и кръчмарите взеха да мамят като политиците, цъкат с език първите наши туристи, подмамени от обещанията за евтино море.
Със скандални тарифи цакат и такситата в курорта, които всъщност не работят, а само стоят паркирани край спирките. Всички таксиджии до един са сложили еднакви табели - 5 лв. начална такса плюс 5 лв. за всеки километър. Истината е обаче, че клиентът плаща поне двойно. Така разходката от Слънчев бряг до Несебър с таксиметрово возило излиза поне 50 лева. Затова летовниците масово се товарят на градския транспорт срещу билет за левче. Единствените, които в момента ухажват летовниците с ниски цени, са продавачите на дрехи и обувки.
Дори в суперскъпия център на курорта летните чехли и сандали струват по 10-15 лв.а маратонките се търгуват за 20 лева чифта. Дрехите също са суперевтини - 10-15 лв. струват мъжките и дамски тениски. Туристите, които идват обаче в Слънчев бряг, са бедни и рядко някой се спира в магазин. Търговците се оплакват, че нищо не върви и не могат да избият наемите си. "От 40 години всеки сезон работя в Слънчев бряг, продавам дрехи, но не помня такава беднотия досега. Миналото лято съм правил по 700-800 лева оборот на ден, а днес за цял ден имам 30 лева оборот - само една покупка", оплака се 60-годишният търговец Тодор Ангелов. Мъжът държи магазин от 20 квадрата на централната алея до хотел "Кубан" и плаща по 400 лева дневен наем
Заради липсата на клиенти Ангелов и колегите му се чудят дали да не пускат кепенците.
В пъти по-евтини са цените в западната част на курорта, където няма нито един летовник. От другата страна на магистралата за Варна печено пиле на грил струва само 10 лева. Кафето там е 30-40 стотинки, а бирата само 0,60 лв. Туристите обаче трудно се ориентират в курорта и дори не подозират, че само на 500 метра могат обилно да се нахранят за 5 лева. Служителите от магазините и заведенията обаче редовно се хранят при колегите си в западната зона. Колкото и странно да е, евтини кръчми тук-там се намират и на най-атрактивните места до морето. Само на 3-4 метра от пясъчната ивица малка кръчма работи на цени като селски хоремаг. Супите там са от 1,30 до 1,60 лв., а кебапчето се продава за 0,70 лв. Кафето и чаят пък са само по 0,35 лв. В заведенията на самия плаж това е умножено поне по 4
Пържола на скара струва 12 лв., а филе "Миньон" - 15. Порция паламуд и лефер са по 10 лв., а пържен калкан струва 20 лв. Пресните салати по крайбрежната алея тръгват от 5 и стигат до 10 лв., а порция калмари или скариди струват по 8 лв.
Ако човек реши да се храни при тези цени в ресторант, трябва да отдели поне стотачка дневно. Летовниците обаче старателно избягват кръчмите и предпочитат да се хранят по стаите, пък ако ще и с кифли. Макар че идват в Слънчев бряг заради морето, те не ходят дори и на плажа. Пясъчната ивица е пуста, защото удоволствието да прекараш два часа на плажа струва по 14 лева. Толкова се плаща за чадър и шезлонг.
Елена Димитрова

Read more...

Пясъкът,и слънцето струват 10 лева в България



Ще има ли идиоти, които ще почиват в България ?

Статията е видяна 641 пъти

Източник: неизвестен

Може да има, а може и да няма. Ако има, ще са някои тотално заблудени хора, а за да няма, работата е ясна – грабвайте хавлиите и на стоп до Гърция.

Ако изхождаме от класиката на „Галактическият стопаджия“ Денят на хавлията в България е отбелязан, типично по български, макар и с леко закъснение.

Безумна такса от 10 лева за пясъка на плажа измислил концесионер на несебърски плаж. По толкова събират гардовете от всеки турист, който успее да намери местенце и опъне хавлия в свободната зона, оплакаха се потърпевши. Дори и без да ползват чадър или шезлонг, плажуващите задължително трябва да се бръкнат за налога. В противен случай биват изхвърляни с грозен скандал от плажа. "Това е платена зона и пясъкът, и слънцето струват 10 лева", безцеремонно заявявали яки момчета пред изумените туристи.

За идиотите които предпочитат бг черноморието това си е абсолютно заслужено. Плюс задължителната компания на бетон, мутри и мръсотия – за да е пълна бг-идилията. Скоро и пари за въздуха ще искат. Туристи ли? През крив макарон ще ги гледат, тогава да видим на кого ще вземат такса слънце, пясък и море.

И понеже сме страна на слоганите, тук му е мястото засегнатите от концесионера туристи да отговорят на дебеловратите мутри със следният лозунг "Слънце, въздух и расизъм - здрав и бодър организъм"

При това положение просто не виждам кой ще им ходи по кошмарно презастроеното им Черноморие! Докъде ги докара лакомията им! Унищожиха красивото ни и уникално крайбрежие за пари! Е сега ще се напечелят! След тази новина никой от моите познати няма да ходи в България на море. За сравнение, даже в най-загубеното селце на Халкидики, плажът е подреден и чист, да не говорим за кристално чистата морска вода, и не минават разни мутри да ти искат пари за каквото се не сетиш!

Read more...

Ако сте мазохисти,добре дошли на българското Черноморие !

>> сряда, 27 май 2009 г.

ЗАПОВЯДАЙТЕ НА МОРЕ В ТУРЦИЯ !

БЕЗПЛАТНИ ЧАДЪРИ И ШЕЗЛОНГИ !

Oludeniz,Turkey

Удариха туристи с такса "пясък"

Скандалният налог е в свободната зона
вторник, 26 май 2009 Бургас

Нов скандал разтресе Несебър днес за платените услуги на плажа.

Нечувана такса от 10 лева за пясъка на плажа измислил концесионерът на брега.

По толкова събират гардовете от всеки турист, който е успее да намери местенце и опъне хавлия в свободната зона, оплакаха се потърпевши.


Дори и без да ползват чадър или шезлонг, плажуващите задължително трябва да се бръкнат за налога.

В противен случай биват изхвърляни с грозен скандал от плажа.


"Това е платена зона и пясъкът, и слънцето струват 10 лева", безцеремонно заявявали яки момчета пред изумените туристи.


Само преди ден общината се противопостави на задължителното ползване на шезлонг и чадър, и двете по десетолевка.


Хотелиери и туроператори заплашиха днес с бунт, ако концесионерът, фирма "Сироко", не прекрати рекета.

След спешна среща с кмета Николай Димитров общинарите решиха да уведомят за проблема министерството на регионалното развитие.

Изпратен е и сигнал до Комисията за защита на потребителите и Комисията за защита на конкуренцията с настояване за разследване.


Каква да е сумата, която се събира като такса за шезлонг и чадър, се определя от конецисонера на плажа, коментираха от МРРБ.

От ведомството са предложили на Министерски съвет да се намали таксата, която се плаща от стопаните на плажа на държавата, ако концесионерите не са вдигнали цените в сравнение с 2008 г. за сянката и плажното легло.


По закон категорично е забранено да се събират пари за достъп до плажа. 50% от ивицата, която се стопанисва трябва да е свободна за хавлиите на туристите и концесионерите нямат право да събират пари за нея.


Елена Димитрова


Наталия Малчева


Read more...

Мардан Палас-Турция

>> вторник, 26 май 2009 г.



Най-луксозният хотел....

Най-луксозният хотел в Средиземно море „Мардан Палас”, който бе построен от руския бизнесмен от азерски произход Телман Исмаилов бе открит с гала вечеря, на която участваха световно известни звезди.


Posted 24.05.2009 10:54:10 UTC

Updated 24.05.2009 10:54:10 UTC
Най-луксозният хотел в Средиземно море „Мардан Палас”, който бе построен от руския бизнесмен от азерски произход Телман Исмаилов бе открит с гала вечеря, на която участваха световно известни звезди.

Някои от гостите на гала вечерята бяха Моника Белучи, Шарън Стоун, Ричърд Гийър, Том Джонс, Маря Кери, Парис Хилтън и Сиъл, а така също и президента на Казахстан Нур Султан Назарбаев и министъра на културата и туризма на Турция Ертугрул Гюнай...

Хотелът е построен на площ от 180 хиляди кв.м. в Кунду-Анталия и представлява миниатюра на Истанбул.

Read more...

Заповядайте на море в Турция.Безплатни шезлонги и чадъри-26.05.2009 г.









Ayvalik Hotels


Enjoy Ayvalik with great gtahotels.com rates. Hundreds of hotels are available to select from for your choice and budget. There is no service fee, amendment fee or cancellation fee for cancellations made before cancellation deadline.














Хотелиери в Несебър на бунт срещу таксите "Чадър и шезлонг"

25.05.2009, 17:23

Хотелиери и туроператори свикаха спешна среща в община Несебър по повод високите такси за шезлонг и чадър, наложени от концесионера на плажа в Несебър.

Едни от инициаторите на срещата е хотелиерът Венелин Ташев, който заяви, цитиран от moreto.net, че при него вече са постъпили няколко жалби на туристи, които се оплакват от непосилните такси.

Шезлонг и два чадъра на плажа се дават на плажуващите срещу 30 лева.

( В Турция са напълно безплатни !!!

Пример:Саръмсалъ,Турция.

Три години почивам там ! )

Цените дори са завишени в сравнение с предходното лято. Ние правим всякакви гимнастики, смъкнахме цените от 30-40 % само и само да доведем туристи в тази криза, а някой прави нещо, с което цели да ги изгоним, коментира Ташев.

Той посочи, че дори в Слънчев бряг, където на плажа има и ВИП-зона, таксата за чадър или шезлонг е 7 лева. След срещата с кмета туроператорите и хотелиерите са решили да сигнализират за случващото се комисиите за защита на потребителите и на конкуренцията.

Те ще поискат среща и с министъра на регионалното развитие Асен Гагаузов и заместника му Калин Рогачеви, като ще настояват за проверка дали поставените чадъри там отговарят на условието за 50% свободна площ за ползване от гражданите.

Ще бъде поискана и среща с концесионера на плажа и ще започне подписка от гражданите на Несебър дали са съгласни да търпят това положение повече.

Read more...

Radisson'un en büyük yatırımı Çeşme'ye

Oscar Hotel


More pics here

Radisson'un en büyük yatırımı Çeşme'ye

Eren Güler / hurriyet.com.tr 26 Mayıs 2009

Radisson'un en büyük yatırımı Çeşme'ye

Dünyanın en büyük otelcilik zincirlerinden olan Radisson, Türkiye'de ilk defa bir tatil oteli (resort) açıyor. Türkiye'de halihazırda üç şehir oteli ile faaliyet gösteren Radisson'un en büyük yatırımı olan Çeşme'deki tesisi 28 Mayıs'ta açılacak. Bölgeye yabancı turist ilgisini artırmayı hedefleyen Radisson, Çeşme'yi yabancı tur operatörlerinin gözdesi haline getirmeye çalışacak. Şimdiden dünya genelindeki tüm satış ofisleri yoğun bir şekilde Çeşme'deki tesisi satmaya başlamış...

eguler@hurriyet.com.tr

Radisson'un şimdiye kadar Türkiye'ye yaptığı en büyük yatırımı Radisson Blu Resort Çeşme'nin Lübnanlı Genel Müdürü Mohamad Yassine ile Satış ve Pazarlama Direktörü Özlem Gökşin ile konuştuk...


Radisson'un Türkiye'deki ilk tatil oteli / Foto-Galeri


- Otel kime ait?
Oteli Taksim Otelcilik yaptı. Sonra da işletme anlamında bizle el sıkıştı ve bizim ihtiyaçlarımız doğrultusunda tesis yeniden elden geçti. - Kaç yıllığına aldınız? Onun bir süresi yok ama kısa vadeli olmadığını söyleyebiliriz. Öyle 3-5 senelik bir iş değil. - Radisson açısından bu otelin önemi nedir? Radisson'un İstanbul'da iki, Ankara'da bir oteli var. Çeşme'deki dördüncü tesis olacak ama en önemli özelliği Radisson'un Türkiye'ye ilk tatil oteli yatırımı olması. - Başka ülkelerde de işlettiğiniz tatil otelleri var mı? Var tabii ki. Radisson'un dünyada işlettiği 350'ye yakın otelin önemli bir kısmı zaten tatil köyü. Sonuçta bu iş Türkiye'ye göre yeni ama zincire göre yeni değil. - Çeşme'yi neden tercih ettiniz? Çeşme geçmişte çok popüler bir yerdi ve şimdi tekrar oradaki potansiyeli değerlendirmek istiyoruz. Ayrıca biz Çeşme'yi kış turizmine de açacağız. Ağırığı iç turizm olan konsepti bayağı bir dışarıya kaydırmak istiyoruz. Orada pastanın şeklini değiştireceğiz. Elimizde Radisson'un çatı kuruluşu Rezidor'un çok yaygın satış ofisleri var ve şu anda dünyanın her tarafında Çeşme satılmaya başladı. Hatta 'Çeşme'yi satın' diye çok da büyük bir baskı hepsinin üzerinde. Biz Çeşme'yi haritaya yeniden koymak ve pazar lideri olmak istiyoruz. Şimdiden elimizde ekim ve kasıma çok iyi rezervasyonlar olduğunu söyleyebilirim. - Otelin büyüklüğü ne kadar? Otelimizde 312 oda var. Bunların 42 tanesi suit, iki tanesi de kral dairesi. Ama en önemli özelliklerinden birisi de SPA. SPA alanımız tam 3 bin 500 metrekare. Biz Çeşme'yi kışın da var olan destinasyonlardan biri haline getirmek istiyoruz ve bu nedenle SPA'ya büyük önem veriyoruz. Ayrıca termal gibi de büyük bir artımız var. SPA merkezinin içinde dört tane termal havuz, 21 tane bakım odası, iki tane de buz odası var. Bence burası SPA'si ile çok öne çıkacak bir tesis olacak ve özellikle yurtdışından çok turist getireceğiz. - Türkiye'de başka yatırımlar olacak mı? /_np/6178/8056178.jpg Radisson Blu Resort Genel Müdürü Mohamad Yassine Biz Türkiye'deki turizm potansiyeline inanıyoruz. Bu nedenle başka bölgelerde de yatırım düşünüyoruz. 2010 yılında otel zincirimize iki otel daha eklenecek. Ama tatil oteli mi şehir oteli mi henüz belli değil. - Hangi bölge olduğu belli mi? Henüz belli değil ama şurası kesin: Radisson Türkiye'de genişlemek ve daha fazla yatırım yapmak istiyor... - Çeşme'yi yabancılar neden fazla tercih etmiyor? Oradaki yatırımlarla ilgili biraz. Siz genelde butik otel yapıyorsunuz ama yabancı tur operatörünün de büyük miktarda turist getirmesi lazım... Onları 12 ay boyunca taşıması lazım... Oradaki yatırımlar buna uygun olmayınca tur operatörleri için de turist getirmek verimli olmuyor. Bir de uluslararası oyuncular olduğu zaman tur operatörleri daha güvenle girmeye başlıyor o destinasyona. - Çeşme'de sizden başka uluslararası zincir var mı? İşletmeci olarak yok. Sheraton var ama orayı Sheraton işletmiyor, isim hakkı Sheraton'ın. Bizimle birlikte ilk defa bir yabancı zincir Çeşme'de otel işletecek. - Otel ne zaman açılacak? /_np/6293/8056293.jpgAslında otel 14 Mayıs'ta hazırdı ama bir 14 gün de personel otelde kalıyor. Yemekleri yiyiyor, karar veriyor... Şu anda tüm personelimiz oteli deniyor ve test ediyor. Resmi açılışı 28 Mayıs'ta yapacağız. - Rezervasyonlar nasıl gidiyor? Rezervasyonlar beklediğimizden çok daha iyi gidiyor. - Yerli/yabancı ağırlığı nedir? Büyük çoğunluğu yerli şu anda ama yabancıda da büyük atağımız var. Kış kontratlarını imzalamaya başladık ve bu Ege bölgesi için çok yeni birşey. Dediğim gibi daha çok SPA'yı öne çıkaracak şekilde yabancı operatörlerle anlaşmalar yapıyoruz. Bu sene yerli turist ağırlığı çok fazla olabilir ama bu denge yıllar içinde yabancıya ve farklı pazarlara doğru kayacak. - Kriz ne kadar etkili oluyor? /_np/6608/8056608.jpg Radisson Çeşme Satış ve Pazarlama Dir. Özlem Gökşin Bence Radisson en büyük artısını böyle bir dönemde yeni bir otel açarak yaptı. Bölgeye yeni bir soluk getirdiğimiz için insanların denemek istediği yeni bir yer olacağız ve o bize çok artı bir kazanç olacak. Çünkü Çeşme'de tatil köyü sayısı çok fazla değil ve yabancı bir zincirin işlettiği başka bir otel de yok. Bir de biz oteli Antalya mantığı ile işletmeyeceğiz. - Nasıl yani? Herşey dahil mantığı... Bizde o yok ve yapmayacağız. Zaten hiçbir Radisson'da da herşey dahili göremezsiniz. Oda-kahvaltı veya yarım pansiyon şeklinde satacağız. - Çeşme'ye sizden sonra yeni uluslararası zincirler gelir mi? Bence gelir. Mesela Bodrum'da önce The Marmara vardı, sonra Kempinski ve Movenpick geldi, şimdi de Four Seasons yer bakıyor. Bir uluslararası zincir bir yeri tanıtmaya başladığı zaman diğer zincirlerin de ilgisini çekiyor. - Otelde kaç kişi çalışıyor? Şu anda 245 kişiyiz ama 260'lara çıkacağız. - Fiyatlar nasıl? Şu anda açılış fiyatları ile başladık. Kişi başı 144 euro, yarım pansiyon. - Sezon fiyatları ne olacak? Sezon fiyatları 300 euroya kadar çıkacak. - 300 euro çok yüksek değil mi? Yok, Çeşme için değil. Bunu ödeyebilecek insanlar var ve biz bunu ödeyecek insan sayısını daha fazla artırmak istiyoruz. Çeşme'nin fiyatı yüksektir. Bodrum nasıl 350-400 eurolara çıkyorsa Çeşme de buralara çıkabilir. - Yurtdışında en önemli pazarınız kim olacak? Almanlar ve Almanca konuşulan ülkeler, İskandinav kökenli turistler ve genel Avrupa en önemli pazarlarımız olacak. - Rus pazarı? Çeşme'ye çok gelen bir pazar değil. Bizim amacımız Rusların sayısını artırmak şu anda.Info

Oscar Hotel

Read more...

StatCounter

T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI

T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI

1.

Гледайте филма "Бетонни градини",Генка Шикерова за Слънчев бряг !

Created by Portal Turkey

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP